Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the all-in-one-seo-pack domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/emfasis696/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the ignition domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/emfasis696/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
Συμβουλές επιτυχίας για το μάθημα των αρχαίων ελληνικών! - ΕΜΦΑΣΗ - Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης, Νέα Μάκρη
Blog

Συμβουλές επιτυχίας για το μάθημα των αρχαίων ελληνικών!

Στο γνωστό:
1. Ακολουθήστε τη δομή του διαγωνίσματος: στοχεύστε στο 20/20 στην ερώτηση εισαγωγής και στην ετυμολογική άσκηση. Είναι οι πιο σίγουρες μονάδες!
2. Διαβάστε προσεκτικά κάθε εκφώνηση και οργανώστε την απάντησή σας έτσι ώστε να σχετίζεται άμεσα με το ζητούμενο. Εντάξτε όπου χρειάζεται τα ερμηνευτικά σχόλια του βιβλίου με κριτικό πνεύμα και πάντα σε σύνδεση με την ερώτηση που έχει τεθεί
3. Ακολουθήστε στην ανάλυσή σας τη συλλογιστική πορεία του ίδιου του συγγραφέα, αλλά προσοχή: μην περιοριστείτε σε απλή μετάφραση κειμένου!
4. Μη “συνομιλείτε” με την εκφώνηση: ξεκινήστε με σαφή πρόλογο που εισάγει ομαλά τον διορθωτή στο θέμα.
5. Εντάξτε την απάντησή σας στο ευρύτερο πλαίσιο όπου ανήκει, πχ: “Στο πλαίσιο του μύθου του Πρωταγόρα για την κοσμογονία…”- “Στο δοθέν απόσπασμα της “Πολιτείας” του Πλάτωνα…
6. Στηρίξτε την επιχειρηματολογία σας με χωρία του κειμένου που λειτουργούν ως τεκμήρια!
7. Αν υπάρχουν ειδικοί όροι, τοποθετήστε τους μέσα σε εισαγωγικά σημεία στίξης και μην ξεχνάτε ότι κλίνονται! Πχ οι “έξεις” αποκτώνται μέσω του εθισμού/ …κι έτσι αποκτά κανείς την “εξιν” του θάρρους ή της δειλίας/ η αξία της πολιτικής αρετής γίνεται κατανοητή αν αναλογιστούμε ότι τα συστατικά της είναι η “αιδώς” και η “δίκη”.
8. Μην ξεχνάτε την παραγραφοποίηση του γραπτού σας! Κάθε ερμηνευτική ερώτηση είναι μια μικρή έκθεση
9. Διαβάστε προσεκτικά το ζητούμενο που αφορά στο παράλληλο κείμενο και να θυμάστε ότι αποτελεί μια μορφή σύγκρισης με το διδαγμένο: ξεκινήστε την απάντηση από το διδαγμένο, προχωρήστε στο παράλληλο και “κλείστε” το γραπτό σας με ένα συμπέρασμα που αφορά τη συνεξέταση: τελικά οι δυο συγγραφείς συγκλίνουν ή διαφοροποιούνται;

Στο άγνωστο
1. Φροντίστε να διαθέσετε τουλάχιστον μία ώρα για το άγνωστο κείμενο
2. Μελετήστε το εισαγωγικό σημείωμα που σας εντάσσει στη θεματική του κειμένου
3. Χωρίστε προτάσεις εντοπίζοντας τα ρήματα και βρείτε τα υποκείμενα και τα αντικείμενα των ρηματικών τύπων (ρημάτων, μετοχών, απαρεμφάτων) για να γράψετε μια άρτια μετάφραση
4. Εντοπίστε το απόσπασμα του αρχαίου κειμένου απ’όπου θα αντλήσετε υλικό για την ερώτηση κατανόησης
5. Ξεκινήστε την απάντηση αναδιατυπώνοντας το ερώτημα και στηρίξτε την ανάλυσή σας με χωρία του κειμένου!
6. Μελετήστε προσεκτικά τις εκφωνήσεις γραμματικής: πειθαρχήστε στο πρόσωπο/φωνή ή στο γένος/αριθμό που ζητείται
7. Να είστε έτοιμοι για ερώτηση που απαιτεί ορθή ταξινόμηση της ύλης στο μυαλό σας τόσο στη γραμματική όσο και στο συντακτικό, πχ “να εντοπίσετε τις δεικτικές αντωνυμίες του αποσπάσματος/ τους ονοματικούς προσδιορισμούς”
8. Στο συντακτικό μην περιοριστείτε σε απλή αναγνώριση του όρου αλλά και σε αυτό που υποδηλώνει η λέξη σύν-ταξη, δηλαδή αναφορά στη λέξη εξάρτησης: πχ. Κατηγορούμενο στο “Σωκράτης”- αντικείμενο στη μετοχή “τους βουλομένους” – επιθετικός προσδιορισμός στο “άνδρες”
9. Αν ζητηθεί αναγνώριση πρότασης, προσέξτε αν είναι κύρια ή δευτερεύουσα. Αν είναι κύρια, εντάξτε τη σε κατηγορία (κρίσεως, επιθυμίας, ευθεία ερώτηση). Αν είναι δευτερεύουσα, δηλώστε είδος, λειτουργία, εισαγωγή και εκφορά!
10. Στην τελευταία ερώτηση συντακτικού, μην ξεχάσετε τις γραμματικές λεπτομέρειες: πχ σε μετατροπή υποθετικού λόγου σε μη πραγματικό θυμηθείτε ότι η δυνητική Οριστική σχηματίζεται με το «αν» και Οριστική ιστορικού χρόνου.

Σας ευχόμαστε επιτυχία!!!!

Άλλα άρθρα...

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Facebook
Instagram